۳۰ نکته زیبای مدیریتی از زبان اندیشمندان بزرگکتاب
خواندن را همیشه به جمله خواندن اولویت داده ام! ولی جملاتی هستند که
علایق و شاید خاطرات حاصل از کتابها را برایم زنده می کنند. مطالب زیر به
واسطه داشتن منبع از این نوعند. امیدوارم
برای دوستانم در SA EMBA هم برانگیزاننده و مفید باشد.
* اگر می خواهید کارکنانتان بزرگ بیندیشند، گام های بزرگ بردارید.
(مایکل دل، نویسنده کتاب بی واسطه از دل)
* دورانی پر خطر پیش روی غول های دنیای کسب و کار قرار دارد، مگر آن که در راه و روش خود باز نگری نمایند.
(چارلز هندی، نویسنده کتاب پیل و پیشه)
* تنها خروج از سر مستی های گذشته بینش های تازه می
آفریند.
(اندرو گرو، نویسنده کتاب تنها بی پروایان پایدارند)
* انسان در بازی گاهی می برد و گاهی چیز یاد می گیرد.
(رابرت کیوساکی* شارون لچتر، نویسندگان کتاب با بای دارا.با بای نادار)
* تغییر را نمی توان مهار کرد، ولی می توان از آن پیش افتاد.
(پیتر دراکر، نویسنده کتاب چالش های مدیریت در سده 21)
*
مدیران امروز با سازمان هایی سر و کار دارند که هیچ شباهتی به سازمان های
گذشته ندارند. جوامع و سازمان ها در صورتی قادر به دوام هستند که عمیقا
تغییر کنند.
(چارلز
هندی، نویسنده کتاب خدایان مدیریت)
* تنها امتیاز رقابتی
سازمان ها در سده 21 بر خورداری از کارکنان فرهیخته و ارزش مند است و بهره
برداری از این کارکنان بزرگ ترین چالشی است که مدیران در این سده با آن رو
به رو هستند.
(مایکل ارمسترانگ، نویسنده کتاب مدیریت منابع انسانی)
* اگر شما فرهنگ را هدایت نکنید، فرهنگ شما را هدایت می کند.
(ادگار شاین، نویسنده کتاب فرهنگ سازمانی)
* بازاریابی امروز نه بر محور امکانات تولیدی سازمان، که بر اسا س تامین رضایت مشتری استوار است.
(فیلیپ
کاتلر، نویسنده کتاب کاتلر در مدیریت بازار)
* اعمال شما با صدایی بلند تر از گفتارتان سخن می گویند.
(استیفن رابینز، نویسنده کتاب کلیدهای طلایی مدیریت منابع انسانی)
* مدیر هر سازمانی بالاترین نقش را در تبدیل هوشمندی افراد به کارکرد موثر و سودمند دارد.
(مارکوس باکینگهام* کورت کافمن، نویسندگان کتاب گام نخست رهیدن از قانون های کهنه)
* جامعه قبل از هر چیز مجموعه ای از افراد و سر گذشت زندگی ان هاست.
(پیتر دراکر، نویسنده کتاب ماجراهای یک مشاهده گر)
*
تقلید مو به مو از رقیب، بهترین فرصت برای از دست دادن سرمایه است.
(تام پیترزف، نویسنده کتاب مدیران بر جسته سخن می گویند)
* برزگ بیندشید.برزگ عمل کنید.برزگ باشید.
(کن بلانچارد، نویسنده کتاب مدیریت بر قلب ها)
* ما کار عظیمی در مقابل خود داریم. ما نیاز داریم تا کسب و کارهایمان را از نظر اطلاعاتی با سواد کنیم.
(پیتر دراکر، نویسنده کتاب مدیریت در جامعه)
* بزرگ ترین کشف عصر ما این است که:انسان ها می توانند با اصلاح نگرش های ذهنی خود زندگانی خویش را اصلاح کنند.
(جان ماکسول، نویسنده کتاب مدیریت نگرش)
* اولین روش بر آورد هوش یک فرمانروا این است که به آن هایی که در اطرافش گرد آمده اند، بنگریم.
(جان ماکسول، نویسنده کتاب پرورش کارکنان)
* تمایز یک محصول باید در راستای ذهنیت مصرف کننده صورت گیرد ،نه مخالف آن.
(جک تراوت، نویسنده کتاب تمایز یا نابودی)
*
در تمام طول تاریخ بشر، منشا کامیابی دست یابی به منابع طبیعی مانند زمین
طلا و نفت بوده است. ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.
(لستر تارو ، نویسنده کتاب ثروت
آفرینان)
* آن هایی که از جای خود می جنبند، گاهی می بازند.آن هایی که نمی جنبند، همیشه می بازند.
(لستر تارو، نویسنده کتاب جهانی شدن)
* اگر همه چیز مهم باشد، پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.
(پاتریک لنچیونی، نویسنده کتاب چهار دغدغه مدیران )
* توان افزایی به مدیران امکان می دهد تا از دانایی، مهارت، تجربه و انگیزه همه افراد سازمان بهره برداری کنند.
(کن بلانچارد، نویسنده کتاب سه کلید توان افزایی)
* موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور منجر به شکست می شود.
(جک تراوت، نویسنده کتاب شرکت های بزرگ.مشکلات بزرگ)
* رهبری هنر گوش دادن به دیگران است.چنان چه به سخنان کسی خوب گوش فرا ندهید، نمی توانید درون و روان او را بشناسید.
(رابرت کیو ساکی، شارون لچتر، نویسندگان کتاب کارراهه با بای دارا)
* سازمان های بر جسته بایستی نه تنها متفاوت بودن کارکنان از همدیگر را بپذیرند ،بلکه باید برای این تفاوت ها سرمایه گذاری کنند.
(مارکوس باکینگهام* دونالد کلیفتون، نویسندگان کتاب گام دوم کشف توانمندی ها)
* یک مشتری خوشحال احساسش را به سه نفر
می گوید.اما یک مشتری نا راضی بیست نفر را با خبر می کند.
(سایبر چاود هاری، نویسنده کتاب معجزه شش سیگما)
* هنر بازاریابی امروز فروش یخچال به اسکیمو نیست، بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار خود داشتن است.
(دان پیرز* مارتا راجرز، نویسندگان کتاب بازاریابی تک به تک)
* می توان رهبر مردم نبود، ولی آنان را دوست داشت .اما بدون عشق به مردم نمی توان آن ها را رهبری کرد.
(جان ماکسول، نویسنده کتاب رهبری)
* رهبری یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانه
دیگران.
(جیمز لویس، نویسنده کتاب رهبری پروژه)
* موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور منجر به شکست می شود.
(جک تراوت، نویسنده کتاب شرکت های بزرگ.مشکلات بزرگ )