مدیریت نام تجاری در گردشگری
"مدیریت نام تجاری در گردشگری" عنوان مقاله یی خواندنی است که توسط استادان و همکاران خوبمان آقای دکتر فرزاد مقدم و آقای دکتر احمد روستا نگارش شده است .
ممنونیم از این بزرگواران که این مقاله ی خواندنی را جهت استفاده ی مدیران ایران در اختیار قرارداده اند .با توجه به موقعیت ویژه ای که ایران از نظر گردگشری می تواند داشته باشد این مقاله می تواند برای علاقمندان به این صنعت مدرن بسیار جالب و مفید باشد .یکی از راهکارهای کشورها برای جذب گردشگر از بازارهای هدف، ایجاد نام تجاری یا برند برای مقاصد گردشگریشان می باشد. بازاریابان گردشگری، هر کشور را به مانند یک برند می بینند. به دلیل اهمیت فوق العاده این مفهوم در اقتصاد و توسعه کشورهاست که در سالهای اخیر مبحث ایجاد برند مقصدبر سر زبانها افتاده است.در این مقاله با آوردن ویژگیهای لازم یک برند گردشگری، چند مطالعه موردی نیز در این باره خواهیم آورد.
علاوه بر برند مقصد، نوع دیگری از برند در گردشگری مطرح است که به آن برند شرکت می گویند. در این مقاله با آوردن مثالی واقعی در مورد دو هتل هاوارد جانسون و هالیدی این، که هردو به لحاظ موقعیت و امکانات در یک سطح قرار دارند، خواهیم دید که استراتژیهای برندسازی در ساخت برند یک شرکت چه تفاوتهایی در ذهن مشتری و در قیمت گذاری ایجاد می کند و چگونه باعث برتری آن شرکت می شود.
در پایان کامپین تبلیغاتی گردشگری کشور هندوستان را خواهیم آورد که بسیاری از جوایز تبلیغات در زمینه گردشگری را از آن خود کرده و باعث شده است تا هندوستان در زمانی کوتاه به یک برند گردشگری تبدیل شود. این مطالعه موردی یکی از نمونه های ارزنده مدیریت برند است که می تواند الگوی ارزنده ای برای کارشناسان تبلیغات و بازاریابی باشد.