برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی درون گرا


بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی درون گرا

مفهوم بازاریابی با آنچه دهه های پیش بود تفاوت های بسیار زیادی کرده . بخش هایی از علوم مختلف را به خود افزوده است و اکنون علمی چند وجهی ، عمیق و جذاب شده است .


اما بسیاری از مدیران متوجه این عمق نیستند و هنوز برای استفاده از روشهای مختلف بازاریابی تغییرات لازم را در ذهن و نگرش خود نداده اند .از روشها و ابزارهای جدید استفاده میکنندبی آنکه متوجه ویژگی ها وکارکردهای آنها باشند .

شرکتهای زیادی هستند که هزینه ی زیادی می کنند تا بهترین بلیبردهای شهر را را برای تبلیغات خود داشته باشند  ولی چون مدیر بازاریابی شرکتشان تفاوت بیلبرد با تبلیغ در نشریات را نمی تواند از آن استفاده ی موثری بگیرد  .
یک عبارت طولانی برای آن در نظر می گیرد که عملا کسی فرصت به خواندن آن نمی کند !
یا با انتخاب تصاویر نا مناسب عملا تصویری نا خواسته و برنامه ریزی نشده در ذهن مخاطب ایجاد می کند .

نمونه اش را این روزها با نگاه کردن به بیلبرد های شهرمان بخوبی می توانیم بیبینیم .

حضور در اینترنت به عنوان یک رسانه ی جدی هم برای بسیاری از مدیران و حتی مدیران بازاریابی بخوبی درک نشده است و خصلت های حضور در این رسانه ی اثر گذار را بخوبی نیاموخته اند .

اجازه دهید یک مثال بیاورم....

در کلاسی که برای مدیران بازاریابی شرکت ها داشتیم در ابتدای کلاس مطرح کردیم که :

کسی در مورد بازاریابی درون گرا یا inbound marketing اطلاعاتی دارد که بتواند در مورد آن عرضه کند در کلاسی که بیش از 50 مدیر بازاریابی توانا حضور داشت فقط  دو نفر اطلاعات کمی در این مورد داشتند !

در حالی که  طبق تحقیقات ،
90 درصد ترافیک وب از طریق بازاریابی درون گرا انجام می شود.


راستی شما به عنوان یک مدیر با این مفهوم چقدر آشنا هستید ؟ آیا مدیر بازاریابی شما در مورد آن اطلاعات کافی دارد ؟
به پیوست یک فایل pdf ارزشمند در این مورد تقدیم حضورتان شده است ...
واقعیت اینست که دنیا عوض شده است و اگر نخواهیم نگرش مان را در کسب و کار عوض کنیم و متناسب با تغییرات دنیای کسب و کار پیش برویم دیر یا زود به ناچار خسارت سنگینی برای همگام نبودن با این تغییرات خواهیم داد .

این روزها یک مدیر موفق نیاز دارد که خود را به شکل پیوسته در معرض یادگیری مطالب مختلف قرار دهد از علوم ارتباطی گرفته تا روانشناسی و جامعه شناسی ، از مطالب مدیریتی گرفته تا مطالبی که شاید در چارچوب های قبلی فکری ما چندان مربوط به مدیران به نظر نمی رسیده ...

"مدیران ایران " ، تلاش می کنید مطالب مختلف متنوعی را برای شما عرضه کند ...مطالبی که شاید دقیقا مطابق با تخصص شما نباشد ولی بسیاری از آنها می تواند جایی برای شما مفید باشد ...
لطفا اگر مطالب خاصی به نظر شما می تواند مفید تر باشد به ما بگویید ولطفا اگر مطلبی دارید که می توانید برای دیگران مفید باشد با مدیران ایران به اشتراک بگذارید ...


با احترام
ندا مفاخری
دهم مهر ماه 91
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد