دانلود کتاب فوق العاده Marketing 3 کاتلر به همراه خلاصه ی فارسی
عنوان کتاب بسیارکوتاه و گزیده است:"marketing 3.0". در فارسی شاید بتوان آن را "بازاریابی 3.0" ترجمه کرد. عنوان بالاتری که بر روی کتاب درج شده تاحدودی گویا و معرف کتاب خواهد بود. و آن این است: از محصول به مشتری و (ازمشتری) به روح و روان آدمی. کاتلر، رویکرد مبتنی بر محصول را بازاریابی 1.0، رویکرد مبتنی بر مشتری را بازاریابی 2.0 و رویکرد مبتنی بر توجه به روح و روان آدمی را به بازاریابی 3.0 نامگذاری کرده است.
این
به نوعی سیر تاریخی را نشان میدهدکه در آغاز، بازاریابها همواره بر
محصول و ویژگیهای آن تأکید داشتند، و به مرور دریافتند که محور اصلی نه
محصول بلکه، مشتری است. تأمین نیازهای مشتری رویکرد تازهای بود که
بازاریابان در پرتو آن توانستند فرصتهای بیشتری را برای فعالیت خود رقم
بزنند. اینک این چرخه و معادله نیز تغییر یافته است. نمیتوان تنها برای
تأمین نیازهای مشتری گام برداشت بلکه، باید به فراتر از شخص مشتری و
نیازهای وی اندیشید و آن تأمین و ارضای نیازهای والایی است که در روح و
روان آدمی (و نه مشتری) قرار دارد.
فیلیپ کاتلر با تحریر چنین کتابی، از دانش روانشناسی خود بیشترین بهره را برده است. کاتلر پس از دریافت مدارج عالی در ریاضیات، اقتصاد، مدیریت، و روانشناسی و بهرهمندی و آمیزهی این علوم توانست از بازاریابی ترسیمی تازه پدیدآورد، ترسیمی که به او لقب "پدر بازاریابی نوین" اعطا کرد.
ظاهراً کاتلر با کتاب (بازاریابی 3.0) میکوشد به انگیزههای والای بشری و نیازهای عمیق آدمی به مشارکت، جامعهگرایی،خلاقیت و آرمانگرایی بیشتر بها دهد. به بازاریابها و مؤسسات و سازمانها نوید میدهد که گزارهی جدید در راه است و آن، توجه به روح و روان آدمی در سطح جهانی است.