برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

برندینگ در ایران (از نظر تا عمل)

برندینگ در ایران (از نظر تا عمل)


مدتی بود ذهنم درگیر این موضوع شده بود که چرا با وجود اساتید قوی در حوزه ی Branding در ایران و انجام پژوهش های متعدد در این مقوله، شرکت ها و سازمان های ایرانی توجه چندانی به این اهم نشان نمی دهند. به عنوان دانشجوی MBA به خاطر دارم که روزی که درس بازاریابی ما به بخش Branding رسید، استاد با چه شور و شوقی این بحث را توضیح داد و از اهمیت و ضرورت آن سخن های زیادی به میان آورد. با این حال هیچ گاه نگفت چرا با وجود هزینه های سنگین تبلیغاتی در شرکت ها و سازمان های ایرانی، برندینگ مغفول مانده و جای خود را در بنگاه های ما باز نکرده است.

چند روز پیش هنگام رانندگی، در حال گوش کردن به رادیو اقتصاد بودم که اتفاقاً موضوع بحث، برندینگ و بررسی دو مقاله زیبا در این حوزه بود. فایل صوتی این گفتگو را برای شما دوستان همیشه همراه مدیران ایران آماده کرده ام. در ابتدا کارشناسان به بررسی تفاوت برندینگ در عمل و نظر می پردازند و مسئله بومی سازی مفهوم برند در ایران مطرح می کنند. در ادامه در پاسخ به سوال چرا مدیران ما به سمت برندینگ نمی روند، یکی از کارشناسان دلایل خود را مطرح می کند و در دقایق انتهایی برنامه ضمن صحبت راجع به علل مخدوش شدن برند در ایران، خلاصه ی گفتگو به همراه پیشنهادی به مدیران ارائه می گردد.


امیدوارم از گوش دادن به این گفتگوی جذاب لذت ببرید.


با سپاس


علی ملاباقر - مدرس دانشگاه و مشاور شغلی در حوزه روانشناسی مدیریت


دانلود فایل صوتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد