شبکهسازی در رفتار کارآفرینانه
پایگاه نشریات الکترونیکی دانشگاه
تهران مقالهای را از فصلنامه توسعه کارآفرینی با عنوان «تبیین نقش رابطه
رفتار شبکهسازی در رفتار کارآفرینانه» منتشر کرده است. این تحقیق شرکتهای
مستقر در پارکهای علم و فن آوری را برای بررسی در نظر گرفته است. در
مقدمه این نوشتار آمده است: رفتارشبکهسازی به توانایی فردی، برای توسعه و حفظ روابط با دیگرانی که توان کمک در شغل یا حرفه را به فرد دارند، اطلاق می شود. در یک فضای کارآفرینانه، اشخاص به شناسایی فرصتها و بسیج منابع و امکانات برای استفاده از این فرصتها میپردازند.
اشخاص برای موفق شدن در بازار رقابتی احتیاج به اطلاعات، منابع، شناخته شدن توسط دیگران و...
دارند؛ از این رو، ارتباطات با دیگران و یا شبکهها را میتوان یکی از ابزارهای اصلی کارآفرینان دانست که میتوانند به واسطهی آن، این نیازها را مرتفع کنند.
پژوهشهای پیشین نشان میدهند که فرصتهای کارآفرینانه با تعداد ارتباطات شخص کارآفرین در شبکهاش رابطهی مستقیم دارد. ارتباطات، مانند پلهای اطلاعاتی، کارآفرین را در دسترسی به خروجیهای متعددی همچون رفتار کارآفرینانه توانمند میکند. از این رو، رفتار شبکهسازی نقش بارزی در ایجاد شبکهها دارد. متن کامل این مقاله ارزشمند را اینجا بخوانید
نقل از خبرنامه وب سایت خوب مدرسه خورشید