بزرگترین
خطر تهدیدکننده شرکتها در هنگام بحران نه کمبود نقدینگی، نه کاهش فروش،
نه سررسید اسناد و حسابهای پرداختی و نه عدم وصول مطالبات است، بلکه
بزرگترین تهدید، «مدیران ناآماده برای بحران و هراسان در راس بنگاههای
اقتصادی» است.
بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی، مدیریت بر خود را
بیاموزیم. در ادامه الگویی ساده از مدیریت بر خود در هنگام بحران را تشریح
خواهیم
کرد.
اینترنت مثل یک اقیانوسه ، اقیانوسی که هر کسی می تونه آنچه می خواهد از آن صید کنه ...از اطلاعات علمی و تجاری گرفته تا انواع مطالب سرگرمی . از مطالب کاملا جدی و قابل استناد گرفته تا مطالبی که عملا فقط برای جذب مخاطب نوشته شده اند و هیچ چیزی پشتشون نیست .
می شه سایتهایی را یافت که بهترین مطالب علمی را عرضه می کنند .
می شه سایتهایی یافت که تصاویر و مطالب غیر اخلاقی را عرضه می کنند .همانطور که می شه مطالب و تصاویر بسیار خوبی و مفیدی هم یافت .
جستجو در اینترنت و یافتن آنچه به دنبالش هستیم یک مهارت است . مهارتی که به عنوان یک مدیر قرن 21 به آن نیاز داریم ...
در دوره ی IT ویژه مدیران به شکل کامل و کاربردی به این مطلب پرداخته می شود و برای شما که ممکن است فرصت حضور در این دوره ی آموزشی را نداشته باشید ، در زیر لیستی از سایتهایی که مطلب خوبی برا افزایش این مهارت دارند آمده است ، امیدوارم بتونه براتون مفید باشه ...
ادامه این نوشته حاصل فکر من است، حتما شما هم ایده های بهتری دارید....
وقتی قیمت ارز بالا میرود، یعنی (متاسفانه) ارزش ریال پلئین میآید، یعنی در مقیاس جهانی حق الزحمه های ما به شدت نزول میکند، این خیلی خوب نیست. عواقب منفی هم زیاد میتواند داشته باشد، اما از این تغییر چه استفاده ای میتوان کرد؟
به نظرم بهترین استفاده در بعد صادرات است. باید بتوانیم به سرعت به سمت بازارهای حارجی حرکت کنیم، اکنون اگر ما پروژه ای با 20 میلیون انجام میدادیم، به فرض ثابت نگه داشتن هزینه های داخلی در یک ماه اخیر، قیمت پیشنهادی ما به طرفهای حارجی میتواند به یک سوم تقلیل یابد، اگر محصول خوبی داشته باشیم، میتوانیم قیمت را نصف کنیم، و بقیه را سود اضافه تلقی کنیم، یا مثلا در توسعه بازار و تحقیق بازار سرمایه گذاری کنیم.
میدانم که موانع زیاد است، خیلی هم زیاد است، از مشکلات دریافت پول،مذاکره، جلب اعتماد طرف مقابل و ... اما دوستان عزیز اوضاع اقتصاد خارجی هم آن قدر بد است که از 10-20 درصد تخفیف هم به شدت استقبال میشود، چه رسد به 200-300 درصد کاهش هزینه!
توصیه من این است که دلیل این تغییر را هم عیان بگوئید که شک نکنند که کاهش قیمت معادل کاهش کیفیت است. در هر زمینه ای این کار را میتوان کرد، اما به نظرم دردسر صدور خدمات به مراتب کمتر از صدور کالاست. صدور خدمات خیلی راحت است، مسائلی مثل حمل و نقل و بیمه و ... هم نیاز ندارد، یک بازار گردی میخواهد و یک عزم جدی تا مرحمی شود بر زخمهای نوسانات اخیر.
در این راه، شما به یک D احتیاج دارید که خیلی شما را از موانع نترساند و پیش برود، اما کنترلش را داشته باشید که ریسکها را هم ببیند.
من فکر میکنم ایرانیان میتوانند از این تهدید جدی، وضعیت نابسامان شرکتها را تحت تاثیر مثبت قرار دهند.
خوشحال میشوم نظراتتان را بفرمائید، شاید با همفکری بتوانیم حرکتهای مثمرتری داشته باشیم، به خصوص در صنعت نرم افزار، دوستانیکه خارج هستند، میتوانند نقش بزرگی ایفا کنند، کمی اعتماد، کمی همکاری، کمی کار تیمی، میتواند چشم انداز جدیدی را باز کند.
حتما راههای دیگری هم هست،اما من به طور کلی خوش بین هستم.
سربلند باشید
نویسنده » وفا کمالیان نقل از وبلاگ خوب : http://thomasint.blogfa.com
جملاتی زیبا در باره تجارت
در آمد : هیچگاه روی یک در آمد تکیه نکنید ، روی منبع دوم درآمد سرمایه گذاری کنید.
خرج : اگر چیزی را بخرید که نیاز ندارید ، بزودی چیزهایی را بفروشید که به آنها نیاز دارد
پس انداز : آنچه بعد از خرج کردن می ماند را پس انداز نکنید ، آنچه را که بعد از پس انداز کردن می ماند خرج کنید
ریسک : هر گز عمق یک رود خانه را با هر دو پا آزمایش نکنید
سرمایه گذاری : همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید
انتظارات : صداقت هدیه بسیار ارزشمندی است ، آن را از انسانهای کم ارزش انتظار نداشته باشید