برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

مسئله

مسئله

مایکل، راننده اتوبوس شهری، مثل همیشه اول صبح اتوبوسش را روشن کرد و در مسیر همیشگی شروع به کار کرد. در چند ایستگاه اول همه چیز مثل معمول بود و تعدادی مسافر پیاده می شدند و چند نفر هم سوار می شدند. در ایستگاه بعدی، یک مرد با هیکل بزرگ، قیافه ای خشن و رفتاری عجیب سوار شد..

او در حالی که به مایکل زل زده بود گفت: «تام هیکل پولی نمی ده!» و رفت و نشست.

مایکل که تقریباً ریز جثه بود و اساساً آدم ملایمی بود چیزی نگفت اما راضی هم نبود. روز بعد هم دوباره همین اتفاق افتاد و مرد هیکلی سوار شد و با گفتن همان جمله، رفت و روی صندلی نشست و روز بعد و روز بعد...

این اتفاق که به کابوسی برای مایکل تبدیل شده بود خیلی او را آزار می داد. بعد از مدتی مایکل دیگر نمی تواست این موضوع را تحمل کند و باید با او برخورد می کرد. اما چطوری از پس آن هیکل بر می آمد؟ بنابراین در چند کلاس بدنسازی، کاراته و جودو و ... ثبت نام کرد. در پایان تابستان، مایکل به اندازه کافی آماده شده بود و اعتماد به نفس لازم را هم پیدا کرده بود.

بنابراین روز بعدی که مرد هیکلی سوار اتوبوس شد و گفت: «تام هیکل پولی نمی ده!»

مایکل ایستاد، به او زل زد و فریاد زد: «برای چی؟»

مرد هیکلی با چهره ای متعجب و ترسان گفت: «تام هیکل کارت استفاده رایگان داره.»

پیش از اتخاذ هر اقدام و تلاشی برای حل مسائل، ابتدا مطمئن شوید که آیا اصلاً مسئله ای وجود دارد یا خیر!

 

داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری
شرکت‌های کنونی، با تجزیه و تحلیل چرخه زندگی مشتری، به افزایش ارزش مشتری دست یافته‌اند. ابزار و فناوری‌های انبار داده، داده‌کاوی و دیگر روش‌های مدیریت ارتباط با مشتری، روش‌هایی هستند که فرصت‌های جدیدی را برای تجارت فراهم کرده‌اند.
در واقع، امروزه دیدگاه محصول محوری جای خود را به مشتری محوری داده است. بنابراین، با جمع‌آوری داده‌های مربوط به مشتری و تصمیم‌گیری براساس الگوهای استخراج شده از روابط پنهان میان داده‌ها به وسیله ابزار داده‌کاوی می‌توان به خواسته مشتری محوری خود جامه عمل پوشاند. این مقاله، مفاهیمی از مدیریت ارتباط با مشتری و یکی از عناصر آن- داده‌کاوی- را بررسی می‌کند.

فرهنگ تجارت، در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی کرده و به دنبال آن روابط اقتصادی مشتریان به شیوه‌های بنیادی و اساسی در حال تغییر است. شرکت‌ها، به منظور نظارت بر این‌گونه تغییرات، نیازمند ارائه راه‌حل‌های مناسب می باشند. ظهور و پیدایش اینترنت در تغییر جهت مرکز توجه بازاریابی، نقشی بسزا داشته است. درصورتی‌که اطلاعات ON LINE بیشتر در دسترس قرار گیرد، موجب آگاهی و هوشیاری بیشتر مشتریان می‌شود. آنها در جریان تمام آنچه ارائه و پیشنهاد می‌شود قرار می‌گیرند و بهترین‌ها را تقاضا می‌کنند. برای فائق آمدن بر چنین شرایطی باید از سیستم‌هایی استفاده شود که به‌طور دقیق نسبت به مشتریان واکنش نشان دهد. جمع‌آوری آمار مشتریان و داده‌های رفتاری آنها این هدف اصلی و دقیق را ممکن می‌کند. این نوع هدف‌گیری به برنامه‌ریزی عالی هنگام ایجاد رقابتی سخت و به مشخص کردن مشتریان بالقوه هنگام عرضه محصولات جدید کمک می‌کند.

داده‌کاوی

امروزه با حجم عظیمی از داده‌ها روبه‌رو هستیم. برای استفاده از آنها به ابزار کشف دانش نیاز داریم. داده‌کاوی به عنوان توانایی پیشرفته‌ای در تحلیل داده و کشف دانش استفاده می‌شود. داده‌کاوی در علوم (ستاره‌شناسی،...) ، در تجارت (تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتری،...) ، در وب (موتورهای جست‌وجو،...) و در مسائل دولتی (فعالیت‌های ضد تروریستی،...) کاربرد دارد. فعالیت داده‌کاوی، شبیه استخراج زغال سنگ و طلا می باشد. داده‌کاوی، اطلاعاتی را که در انبارهای داده مدفون شده است، استخراج می‌کند.

در واقع هدف از داده کاوی، ایجاد مدل‌هایی برای تصمیم‌گیری است. این مدل‌ها رفتارهای آینده را براساس تحلیل‌های گذشته، پیش‌بینی می‌کنند. استفاده از داده‌کاوی به عنوان اهرمی برای آماده‌سازی داده‌ها و تکمیل قابلیت‌های انباره داده، بهترین موقعیت را برای کسب مزیت‌های رقابتی ایجاد می‌کند.

سیستم‌های BASE DATA نقشی مهم در سیستم‌های مدیریت و انبار داده، ایفا می‌کنند. سیستم بانک داده، شامل فایل‌های بانک داده و سیستم‌های مدیریت بانک داده است.
اغلب تجارت‌ها به تصمیم‌گیری‌های راهبردی و یا اتخاذ خط‌مشی‌های جدید برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان نیاز دارند. برای مثال، فروشگاه‌ها نحوه آرایش مغازه خود را برای افزایش انگیزه خریدمشتریان، مجدداً طراحی می‌کنند و یا خطوط هواپیمایی، تسهیلات خاصی را برای پروازهای مکرر مشتریان در نظر می گیرند. ابزار داده‌کاوی، داده را می‌گیرند و تصویری از واقعیت به شکل مدل ارائه می دهند. فعالیت‌های داده‌کاوی به لحاظ فرایند به 3 طبقه‌بندی عمومی تقسیم می‌شوند:

1. اکتشاف: فرایند جست‌وجو در بانک داده برای یافتن الگوهای پنهان، بدون داشتن فرضیه‌ای از پیش تعیین شده درباره اینکه الگو چیست. نظیر تحلیل‌هایی که برحسب کالاهای خریداری شده انجام می‌شود. این‌گونه تحلیل‌های سبدی، مواردی را نشان می دهد که مشتری تمایل به خرید آنها دارد. این اطلاعات می‌تواند به بهبود موجودی، راهبرد طراحی، آرایش فروشگاه و تبلیغات منجر شود.
2. مدل پیش‌بینی: فرایندی که الگوهای کشف شده از بانک داده را می‌گیرد و آنها را برای پیش‌بینی آینده به‌کار می‌برد. مانند پیش‌بینی فروش در خرده فروشی . الگوهای کشف شده برای فروش به آنها کمک می‌کند تا تصمیماتی را در رابطه با موجودی اتخاذ کنند.
3. تحلیل‌های دادگاهی: فرایند به کارگیری الگوهای استخراج شده برای یافتن عوامل داده‌ای نامعقول و متناقض را در بر می گیرد. نظیر شناسایی و تشخیص کلاهبرداری در مؤسسات مالی. از آنجا که کلاهبرداری ، پرهزینه و زیان‌آور است، بانک‌ها می‌توانند با تحلیل دادوستدهای جعلی گذشته، الگوهایی را برای تشخیص و کشف کلاهبرداری به دست آورند.

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری، فرایندی تجاری است که مشخصه‌های مشتری را مشخص می‌کند، دانش مشتری را افزایش می دهد، روابط مشتری را شکل می‌دهد و برداشت آنها را از محصولات یا خدمات سازمان، بهبود می بخشد. مدیریت ارتباط با مشتری از چهار عنصر، تشکیل شده است:
1.دانش
2.هدف
3.فروش
4.خدمت
مدیریت ارتباط با مشتری با در نظر گرفتن اینکه چه محصولات یا خدماتی، به چه مشتریانی، در چه زمانی و ازچه طریقی عرضه شود، بهبود را در پی خواهد داشت. این مدیریت از اجزای مختلفی تشکیل شده است.
شرکت پیش از آغاز فرایند ارتباط با مشتری باید اطلاعات وی را در اختیار داشته باشد. این اطلاعات می‌تواند از داده‌های داخلی مشتریان و یا از داده‌های منابع خارجی خریداری شده، به دست آید. برای داده‌های داخلی، منابع مختلفی وجود دارد نظیر: پرسشنامه‌ها و بلاگ‌ها، سوابق کارت اعتباری و...
منابع داده خارجی یا بانک‌های داده خریداری شده نظیر : نشانی‌ها، شماره تلفن‌ها و پروفایل‌های بازدید از وب سایت‌ها، کلیدی برای کسب دانش بیشتری از مشتری است.
بیشتر شرکت‌ها، بانک‌های داده‌ای عظیمی شامل داده‌های بازاریابی، منابع انسانی و مالی را دارا هستند. بنابراین، سرمایه‌گذاری در زمینه انبار داده از اجزای حیاتی در راهبرد مدیریت ارتباط با مشتری است.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پس از تهیه و تخصیص منابع داده با به‌کارگیری ابزاری مانند داده‌کاوی، داده‌ها را تجزیه و تحلیل می کند. کارشناسان با توجه به اینکه شرکت روش‌های آماری سنتی یا یکی از ابزار نرم‌افزاری مانند داده‌کاوی را به‌کار می‌برد نیاز به فهم داده‌های مشتری و روابط تجاری دارند. بنابراین، وجود افرادی متخصص که این داده‌ها را با ابزار مربوطه استخراج و به صورت اطلاعات درآورند، مهم است.

چرخه زندگی مشتری

این چرخه به مراحل ارتباط مشتری و تجارت مربوط است و آگاهی از آن سودآوری مشتری را به همراه خواهد داشت. 4 مرحله در چرخه زندگی مشتری وجود دارد:
1. مشتریان بالقوه: افرادی که هنوز مشتری نیستند ، اما در هدف بازار قرار دارند.
2. مشتریانی که واکنش نشان می‌دهند: مشتریان بالقوه یا احتمالی که به محصول یا خدمتی علاقه و واکنش نشان می‌دهند.
3. مشتریان بالفعل: مشتریانی که از محصول یا خدمتی استفاده می کنند.
4. مشتریان سابق: این دسته افراد، مشتریان مناسبی نیستند زیرا مدت طولانی، خرید خود را به سمت محصولات رقیب برده‌اند.

فرایند داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری
داده‌کاوی از عناصر مدیریت ارتباط با مشتری است و حرکت شرکت‌ها را به سوی مشتری محوری ، تسهیل می کند.

داده‌های خام از منابع مختلف، جمع‌آوری می‌شوند و با استخراج، ترجمه و فرایندهای فراخوانی به انبار داده ، وارد می‌شوند. در بخش مهیاسازی داده ، داده‌ها از انبار خارج شده و به صورت فرمتی مناسب برای داده کاوی در می‌آیند.
کشف الگو شامل 4 مرحله است:
1.سؤالات تجاری ، نظیر توصیف مشتری
2.کاربردها نظیر، امتیازدهی و پیش‌گویی
3.روش‌ها، نظیر طبقه‌بندی و سری بندی
4.الگوریتم‌ها
روش‌های داده‌کاوی با کاربرد مخصوص خود برای پاسخ به سؤالات تجاری ، الگوریتم‌هایی را استخراج می‌کنند و از این الگوریتم‌ها برای ساخت الگو استفاده می‌شود. الگوها پس از تجزیه و تحلیل به دانشی مفید و قابل استفاده تبدیل شده و الگوهای کارا در سیستمی اجرایی به‌کار گرفته خواهند شد.

نتیجه‌گیری

رابطه مشتری با زمان تغییر می‌کند . اگر تجارت و مشتری اطلاعات بیشتری درباره یکدیگر داشته باشند، این رابطه تکامل و رشد می‌یابد. چرخه زندگی مشتری، چارچوبی مناسب برای به‌کارگیری داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری فراهم می‌کند.چرخه زندگی مشتری ، در بخش ورودی داده‌کاوی، اطلاعات در دسترس را نشان می دهد و در بخش خروجی ، اطلاعات جالب توجه و تصمیمات مناسب ارائه می شود. داده‌کاوی ، سودآوری مشتریان بالقوه را پیش‌بینی کرده و میزان وفاداری آنها را مشخص خواهد کرد.
بعضی از مشتریان، مراجعات خود را به شرکت‌ها برای کسب مزیت‌هایی که در رقابت ، ایجاد می شود تغییر می‌دهند. در این صورت شرکت‌ها هدف خود را بر مشتریانی متمرکز می‌کنند که سودآوری بیشتری دارند.
با داده‌کاوی می‌توان ارزش مشتریان را تعیین، رفتار آینده آنها را پیش‌بینی و تصمیمات آگاهانه‌ای را در این رابطه اتخاذ کرد.


منابع:
1. www.dmreview.com
 

آیا شما زمان را مدیریت میکنید یا زمان شما را؟

آیا شما زمان را مدیریت میکنید یا زمان شما را؟


تمام فعالیتهایی که به طور روز مره در موقعیت های مختلف انجام می دهیم، تحت تاثیر زمان می باشد. انسان باید در دور گذر زمان،در چگونگی استفاده و هدر دادن آن حساس و نگران باشد. زمان منبع بی بدیلی است که اگر هدر برود، جایگزینی نخواهد داشت.

Inline image 1

در طول تاریخ، زمان و ابعاد مختلف آن، مورد توجه انواع تمدن‌ها بوده و امروزه این توجه بیش از پیش وجود دارد. گونه‌ای که فناوری‌های نو، محیطی فراهم آورده‌اند که تقریبا در کوتاه مدت می‌توان به اطلاعات بی شماری دسترسی پیدا کرده و کارها را بسیار سریع تر و آسان تر از پیش انجام داد. با این وجود، تمایل سرعت عمل در انجام کارها روز به روز بیشتر می‌شود. با چنین تمایلی این احساس در افراد به وجود می‌آید که از زمان عقب مانده و نمی‌توانند از آن به طور موثر بهره مند شوند. و سیر تاریخی نشان داده‌است که ضعف در مدیریت زمان، یک مساله قدیمی است. مسأله‌ای که فناوری آن را به وجود نیاورده و قادر به حل آن نمی‌باشد. در شرایطی که ابزار بیشتری برای مدیریت زمان در اختیار داریم و فرایندهای اداری، کمتر دستخوش کاغذ و ملزومات غیر لازم قرار می‌گیرد، مدیریت ضعف زمان را نمی‌توان پنهان نمود و اثر بخشی بیشتری مورد نیاز است. زیرا برای موفقیت بیشتر، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای نیازمند بکارگیری راهبردهای مدیریت زمان می‌باشیم .این راهبردها برای استفادهٔ بهینه از وقت تنظیم شده و به عنوان روشهایی برای پایش و کنترل زمان به کار می‌رود. با استفاده موثر از زمان می‌توان اهداف را مشخص و وظایف و فعالیت‌ها را برنامه ریزی و اولویت بندی نمود. با برنامه ریزی و اختصاص زمان، درک افراد از زمان در دسترس، افزایش یافته و در نتیجه می‌توانند از زمان خود به صورت هدفمند و سازمان یافته بهره مند شدند. اولویت بندی امور و اختصاص زمان مشخص به هر فعالیت، موجب می‌شود وظایف گوناگون به موقع انجام گیرد

برخی نتایج حاصل از شیوه‌های مختلف مدیریت زمان عبارتند از:
1- متمرکز ساختن توجه فرد به اولویت‌ها
2- سامان بخشیدن به افکار و فعالیت‌ها
3- انجام امور در زمان تعیین شده
4- ایجاد انگیزه لازم برای انجام کار
5-جلوگیری از اتلاف وقت و امور غیر ضروری
6- سرعت در پیشرفت و ارتقاء عملکرد شخصی
7-کاهش فشار روزانه و در نتیجه افزایش سلامت روان

در مجموع با اجرای مدیریت زمان، برنامه ریزی و پایش، پیامدهای واقع بینانه تری حاصل می‌گردد و همه چیز به شکل موثر تر انجام می‌شود.
 اهداف دوره :

*افزایش مهارتهای اولویت بندی و زمانبندی  فعالیتها در سازمان و در زندگی فردی
*افزایش مهارتهای تفویض فعالیتها
*افزایش مهارتهای برنامه ریزی و مدیریت بر انجام فعالیتها
*کاهش اتلاف زمان و افزایش اثربخشی و کارایی مسئولیت های محوله
*مجهز شدن به مدل نوین مدیریت زمان در فرآیندهای چندگانه
  در این  دوره 2 کارگاه آموزشی برگزار می گردد:
   -  شکل دهی ماتریس اهمیت - ضرورت(IP)
  -رویکرد 12 مرحله ای در هدفگذاری اثربخش با تاکید بر مدیریت موثر زمان

مدت زمان دوره : کل دوره 8 ساعت است.

تاریخ برگزاری دوره: در روز های سه شنبه از تاریخ 91/03/23 به مدت 2 هفته متوالی

ساعت برگزاری: 16:30 تا 20:30

توضیحات: در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر با دپارتمان مدیریت وکسب و کارتماس حاصل فرمائید.
تلفن : 22085026- 22084833  , 22090001 داخلی306 

گواهینامه:
به شرکت کنندگان در پایان دوره گواهی نامه مجتمع فنی تهران اهدا می شود.
 

پیامهای کوتاه در زمینه مدیریت و بهبود عملکرد

پیامهای کوتاه در زمینه مدیریت و بهبود عملکرد
-1
بسیاری از مدیران هنگامی که در برابر ابزارهای بهبود عملکرد قرار می گیرند شبیه بچه ها در شیرینی فروشی عمل می کنند آنها آنقدر استفاده می کنند تا مریض شوند
2-برنامه ریزی بهترین سلاح برای جلوگیری از اشتباه در سازمان است. برنامه ریزی سرمایه گذاری در آینده سازمان است
3-امروز فقط یک ترکیب برتراز ابزارهای بهبود برای سازمان شما وجود دارد. بدون در نظر گرفتن همه انتخابها هرگز ترکیب صحیح  را پیدا نخواهید کرد
4-پرداختن بیشتر به برنامه ریزی صرفه جوی بیشتر را به همراه دارد
5-بسیاری از مبارزات بخاطر برنامه ریزی ضعیف شکست خورده اند تا اجرای ضعیف .
6-تفاوت زیادی بین داده ها و حقایق وجود دارد .تمام حقایق داده ها هستند اما همه داده ها حقیقت نیستند .زمانی که در تدارک ورودیها هستید مطمئن شوید که می دانید این ورودی ها داده های واقعی هستند یا داده های اطلاعاتی .
7.این گفته قدیمی را به خاطر بیاورد که (انچه اندازه گیری شده است بدست آمده است)
8-شما ایده های خوبی دارید !من ایده های خوبی دارم.ما با هم ایده های بزرگی داریم.
9-صندوق پیشنهادات پر پولی است به شکل کاغذ یاداشت های کوچک.
10-اکثر افراد کمتر از یک درصد ایده ها را تولید میکنند  انها توانای خلق ایدها را دارند.
11-به تعویق انداختن یک تصمیم تا فردا ضایع کردن یک روز است.
12-اندیشمندی گفته است: کار را انجام دهید حتی اگر  اشتباه است .این کار بهتر از ان است که هیچ کاری نکنید.
13-تصمیمات همانند یک کیسه پراز پول هستنند. هرچه تصمیمات بهتری بگیرید ثروتمند تر هستید.
14-فقط زمانی منافع تحقق می یابند که برنامه ها به عمل تبدیل شوند.
15-تیمها کار تیمی را می سازند وکارتیمی سازمانهای موفق رامی سازد.
16- من تنها از مغزی که دارم استفاده نمیکنم  بلکه از هر آنچه می توانم  وام بگیرم نیز استفاده می کنم
17-فقط آنانکه دارای عملکرد ضعیف هستند نمی خواهند اندازه گیری (ارزیابی) شوند.
18-اندازه گیری (ارزیابی) دانش جنگ با ضایعات است .
19-چرا برای آزمایش اب در بعضی چیزها وارد می شوید؟ برای ایجاد موج وارد  شوید
--

۳۰ نکته زیبای مدیریتی از زبان اندیشمندان بزرگ

۳۰ نکته زیبای مدیریتی از زبان اندیشمندان بزرگ
کتاب خواندن را همیشه به جمله خواندن اولویت داده ام! ولی جملاتی هستند که علایق و شاید خاطرات حاصل از کتابها را برایم زنده می کنند. مطالب زیر به واسطه داشتن منبع از این نوعند. امیدوارم برای دوستانم در SA EMBA  هم برانگیزاننده و مفید باشد.
*  اگر می خواهید کارکنانتان بزرگ بیندیشند، گام های بزرگ بردارید.
(مایکل دل، نویسنده کتاب بی واسطه از دل)

*  دورانی پر خطر پیش روی غول های دنیای کسب و کار قرار دارد، مگر آن که در راه و روش خود باز نگری نمایند.
(چارلز هندی، نویسنده کتاب پیل و پیشه)

*  تنها خروج از سر مستی های گذشته بینش های تازه می آفریند.
(اندرو گرو، نویسنده کتاب تنها بی پروایان پایدارند)
*  انسان در بازی گاهی می برد و گاهی چیز یاد می گیرد.
(رابرت کیوساکی*  شارون لچتر، نویسندگان کتاب با بای دارا.با بای نادار)

*  تغییر را نمی توان مهار کرد، ولی می توان از آن پیش افتاد.
(پیتر دراکر، نویسنده کتاب چالش های مدیریت در سده 21)

*  مدیران امروز با سازمان هایی سر و کار دارند که هیچ شباهتی به سازمان های گذشته ندارند. جوامع و سازمان ها در صورتی قادر به دوام هستند که عمیقا تغییر کنند.
(چارلز هندی، نویسنده کتاب خدایان مدیریت)

*  تنها امتیاز رقابتی سازمان ها در سده 21 بر خورداری از کارکنان فرهیخته و ارزش مند است و بهره برداری از این کارکنان بزرگ ترین چالشی است که مدیران در این سده با آن رو به رو هستند.
(مایکل ارمسترانگ، نویسنده کتاب مدیریت منابع انسانی)

*  اگر شما فرهنگ را هدایت نکنید، فرهنگ شما را هدایت می کند.
(ادگار شاین، نویسنده کتاب فرهنگ سازمانی)

*  بازاریابی امروز نه بر محور امکانات تولیدی سازمان، که بر اسا س تامین رضایت مشتری استوار است.
(فیلیپ کاتلر، نویسنده کتاب کاتلر در مدیریت بازار)

*  اعمال شما با صدایی بلند تر از گفتارتان سخن می گویند. 
(استیفن رابینز، نویسنده کتاب کلیدهای طلایی مدیریت منابع انسانی)

*  مدیر هر سازمانی بالاترین نقش را در تبدیل هوشمندی افراد به کارکرد موثر و سودمند دارد.
(مارکوس باکینگهام*  کورت کافمن، نویسندگان کتاب گام نخست رهیدن از قانون های کهنه)

*  جامعه قبل از هر چیز مجموعه ای از افراد و سر گذشت زندگی ان هاست.
(پیتر دراکر، نویسنده کتاب ماجراهای یک مشاهده گر)

*  تقلید مو به مو از رقیب، بهترین فرصت برای از دست دادن سرمایه است.
(تام پیترزف، نویسنده کتاب مدیران بر جسته سخن می گویند)

*  برزگ بیندشید.برزگ عمل کنید.برزگ باشید.
(کن بلانچارد، نویسنده کتاب مدیریت بر قلب ها)

*  ما کار عظیمی در مقابل خود داریم. ما نیاز داریم تا کسب و کارهایمان را از نظر اطلاعاتی با سواد کنیم.
(پیتر دراکر، نویسنده کتاب مدیریت در جامعه)

*  بزرگ ترین کشف عصر ما این است که:انسان ها می توانند با اصلاح نگرش های ذهنی خود زندگانی خویش را اصلاح کنند.
(جان ماکسول، نویسنده کتاب مدیریت نگرش)

*  اولین روش بر آورد هوش یک فرمانروا این است که به آن هایی که در اطرافش گرد آمده اند، بنگریم.
(جان ماکسول، نویسنده کتاب پرورش کارکنان)
*  تمایز یک محصول باید در راستای ذهنیت مصرف کننده صورت گیرد ،نه مخالف آن.
(جک تراوت، نویسنده کتاب تمایز یا نابودی)

*  در تمام طول تاریخ بشر، منشا کامیابی دست یابی به منابع طبیعی مانند زمین طلا و نفت بوده است. ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.
(لستر تارو ، نویسنده کتاب ثروت آفرینان)

*  آن هایی که از جای خود می جنبند، گاهی می بازند.آن هایی که نمی جنبند، همیشه می بازند.
(لستر تارو، نویسنده کتاب جهانی شدن)

*  اگر همه چیز مهم باشد، پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.
(پاتریک لنچیونی، نویسنده کتاب چهار دغدغه مدیران )

*  توان افزایی به مدیران امکان می دهد تا از دانایی، مهارت، تجربه و انگیزه همه افراد سازمان بهره برداری کنند.
(کن بلانچارد، نویسنده کتاب سه کلید توان افزایی)

*  موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور منجر به شکست می شود.
(جک تراوت، نویسنده کتاب شرکت های بزرگ.مشکلات بزرگ)

*  رهبری هنر گوش دادن به دیگران است.چنان چه به سخنان کسی خوب گوش فرا ندهید، نمی توانید درون و روان او را بشناسید.
(رابرت کیو ساکی، شارون لچتر، نویسندگان کتاب کارراهه با بای دارا)

*  سازمان های بر جسته بایستی نه تنها متفاوت بودن کارکنان از همدیگر را بپذیرند ،بلکه باید برای این تفاوت ها سرمایه گذاری کنند.
(مارکوس باکینگهام*  دونالد کلیفتون، نویسندگان کتاب گام دوم کشف توانمندی ها)

*  یک مشتری خوشحال احساسش را به سه نفر می گوید.اما یک مشتری نا راضی بیست نفر را با خبر می کند.
(سایبر چاود هاری، نویسنده کتاب معجزه شش سیگما)

*  هنر بازاریابی امروز فروش یخچال به اسکیمو نیست، بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار خود داشتن است.
(دان پیرز*  مارتا راجرز، نویسندگان کتاب بازاریابی تک به تک)

*  می توان رهبر مردم نبود، ولی آنان را دوست داشت .اما بدون عشق به مردم نمی توان آن ها را رهبری کرد.
(جان ماکسول، نویسنده کتاب رهبری)

*  رهبری یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانه دیگران. 
(جیمز لویس، نویسنده کتاب رهبری پروژه)

*  موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور منجر به شکست می شود.
(جک تراوت، نویسنده کتاب شرکت های بزرگ.مشکلات بزرگ )